Translate

piątek, 22 września 2017

Poradnia żywienia

22.09.2017
Kontrola w Poradni Żywienia w Gdańsku

Mamy Nasz pierwszy mały (wielki) sukces. W lipcu Ksawuś ważył 13,47kg a dziś 14,5 !
Pobrano Ksawusiowi krew do badań wynik będzie w poniedziałek. Dano mi także dalsze wskazówki co do dawkowania preparatu odżywczego Peptamen Junior, który Ksawuś ma włączony od lipca i podawany jest do sondy.

Jest również ta gorsza wiadomość :-(.
Podczas lipcowego pobytu na Oddziale Gastroenterologii w Gdańsku zrobiono Ksaweremu badania w kierunku Celiakii, alergii i nietoleracji pokarmowych, powtornie pasożytów, krwi utajonej w kale.
Celiakii na szczęście nie stwierdzono ( dożywotnia nietolerancja glutenu) , pasożytów oraz krwi również nie stwiedzono. Niestety stwierdzono alergie na krowie mleko/kazeinę . Dopiero dziś dowiedziałam się tak naprawdę "z czym to się je"...
Krowie mleko może wystąpić wszędzie, począwszy od chleba, szynki, parówek, nabiału, biszkoptów,  herbatników, kisielków, budyniów, masła, wszelakich jogurtów, lodów..... na słodyczach skończywszy. Lista jest bardzo długa. Mięso wołowina oraz cielęcina nie będzie gościła na Ksawciowym talerzu. Dodatkowo dowiedziałam się, że produkty sojowe nie są zalecane ponieważ wywołują reakcję krzyżową podobnie jak mleko kozie. Niektóre ryby również nie są zbyt dobre.

Nie ukrywam, że podłamałam się tym faktem. Mój synek ma dużo wyrzeczeń w swoim życiu a pozbawić go muszę kolejnych rzeczy - ulubionych potraw, jogurtów i ukochanych czekoladek itd..

Moim zadaniem teraz będzie przestrzegać restrykcyjnie diety, czytanie wszelakich etykiet, szukanie nowych rozwiązań zastępujących potrawy, które mogła bym podawać mojemu dziecku. Do tej pory nie zdawałam sobie sprawy, że mleko krowie i jego białka mogą występować w aż  tylu produktach!



Pozdrawiamy !

Brak komentarzy: